[NEWBIE] ebay lubuk USD


Kita sedia tahu matawang USD lebih tinggi daripada RM. Lebih-lebih lagi pada waktu sekarang. Ini jumlah tukaran Ringgit Malysia dan US Dollar yang baru saya semak sebentar tadi.


 Nilai untuk 1 USD bersamaan dengan RM4.42 .


Nilai USD yang tinggi memberi tekanan kepada mereka yang menjalankan perniagaan import barangan luar. Tidak hairanlah harga barang pun semakin meningkat kerana bukan semua sumber ada di dalam negara. Ada masanya pengilang perlu mengimport sumber mentah dari luar dan biasanya matawang USD digunakan.

Bagi mereka yang suka-suka membeli hanya untuk kepuasan, mungkin sekarang aktiviti membeli tu dah kurang disebabkan perubahan ini.

Kita sudah tahu berapa nilainya dan inilah masa yang sesuai untuk menceburkan diri dalam bisnes yang memberi keuntungan dalam USD. 

Terdapat banyak platform yang ada di internet untuk menjana pendapatan dan ebay salah satu daripada lubuk USD. Dalam blog Lubuk Digital setakat ini ada 3 artikel yang saya terbitkan berkaitan dengan ebay dan ketiga-tiga artikel itu ditulis oleh "ebay player" sendiri. Sungguh memberi inspirasi dan semangat untuk turut serta dalam bisnes ebay.

Bagi mereka yang baru mengenali ebay, ebay bukanlah satu paltform baru malahan sudah lama bertapak dalam industri bisnes internet. Ianya umpama Lelong.my versi luar negara. Sebelum ini ebay banyak dikuasai oleh player antarabangsa dan mereka berjaya mengaut keuntungan sehingga jutaan dolar setiap tahun..Tapi kini sudah ramai player tempatan turut menyelit di dalam kejayaan tersebut.

Saya ada terbaca status rakan di Facebook mengenai cara buat duit di ebay dan saya follow beliau. Nama beliau Imzan Razin . Menurut katanya, beliau bukanlah seorang otai, master mahupun pakar dalam ebay tapi apa yang saya nampak hasil yang beliau tunjukkan sama seperti mereka yang sudah berpengalaman lama dalam ebay. 






Maksudnya disini "title" pakar bukanlah segalanya untuk mencapai kejayaan tetapi usaha itu penting untuk mencapai kejayaan seperti seorang pakar.

Beliau ada hasilkan satu ebook asas mengenai ebay khas untuk newbie. Ebook ini adalah berdasarkan kepada pengalaman beliau sendiri. Jika anda berminat untuk buat duit melalui ebay, inilah panduan yang anda perlukan. Sebelum kuasai ebay, lebih baik kuasai asasnya dulu. Klik butang dibawah untuk lebih lanjut.



Previous Post Next Post